Alla inlägg under augusti 2013

Av Fakiren - 21 augusti 2013 19:39

Middagen blev väldigt omväxlande mot lunchen, nu blev det stekta ägg i stället för kokta... och ett par bitar stekfläsk. Märker att magen blir lite vild av kokosoljan, det knorrar och bubblar.

Av Fakiren - 21 augusti 2013 13:49

Köpte ju finfina pyttiga ägg i lördags på marknaden, så tänkte mig kokta ägg med majonnäs till lunch. Har läst att det går att göra majonnäs på kokosolja så jag tog hälften raps och hälften kokos, men den skar sig förstås, lite svårt att tillsätta kokosolja i en fin stråle, får nog utveckla tekniken.

Av Fakiren - 21 augusti 2013 08:43

Antar att medicinen börjat verka.

Av Fakiren - 21 augusti 2013 07:47

Som Jesu fyrtio fastedagar i öknen, kunde han så kan väl jag ;-) alltså, dag 40 startar bra, nu är viktnedgången sammanlagt 8,2 kilo. Det betyder en viktminskningstakt på knappt 3 hekto om dagen, om jag skulle lyckas hålla den så ska ytterligare 11 kilo hinna ge sig av innan dag 70 randas. Lite för förhoppningsfullt kanske, men säg 2 hg per dag då, då blir det dryga minus sexton kilo. Jag är i alla fall glad för varje steg i rätt riktning. Igår åt jag stekfläsk stekt i kokosolja till lunch och ett ankbröst till middag med kryddsmör, dessutom ca 5-6 hemmagjorda ostchips. Har läst på Timmys blogg hur man gör, mina blev tyvärr inte tillräckligt hårda, får testa lite längre tid i ugnen nästa gång. 1611 kcal, 0,1%kolh, 12% protein och 88% fett.

Av Fakiren - 20 augusti 2013 09:11

Får väl duga då, måste ju bli glad för nåt litet framsteg nu när vågen tjurar.

Av Fakiren - 20 augusti 2013 06:46

Händer fortfarande inget på vågfronten och den här veckan har ju vågen inget att tjura för. Fattar inte vad som är fel, kör periodisk fasta, äter sen lunch vid 14 och middag nån gång mellan 18-20 och kör strikt fakir med mindre än 5 g kolh per dag och inte för stort proteinintag. Gissar att blodtrycksmedicinen och att jag har mens kanske påverkar idag, fast medicinen innehåller diuretika så det borde ju synas som viktminskning. Känns tjurigt när man läser om gubbar som kör igång LCHF och gått ner typ femton kilo på en månad. Tänker inte ge upp i alla fall. Nöter på. Ska mäta idag, kanske tappat nån centimeter ändå. Igår 1041 kcal, 1% kolh, 13% protein och 86% fett.

Av Fakiren - 19 augusti 2013 11:52

Varit hos läkaren idag och börjat knapra blodtryckssänkande medicin igen. Vill vara medicinfri, bara ta begränsat med kosttillskott som D-vitamin och magnesium. Och fått remiss till ortoped för mitt/mina karpaltunnelsyndrom.

Av Fakiren - 19 augusti 2013 06:33

Fyra veckor har gått, femte veckan har börjat utan viktnedgång. Aj aj aj! Inser att jag inte kan kolla på en kolis ens. Igår blev det tre superfärska miniägg till frukost, några bitar rökt bröstben till lunch och en fläskfärsbiff med gräddost och kantareller till middag. 1098 kcal, 1% kolh, 18% protein och 80% fett.

Ovido - Quiz & Flashcards