Alla inlägg den 24 augusti 2013

Av Fakiren - 24 augusti 2013 15:49

Ikväll ska vi börja kräftskivan med ett glas champagne och löjrom, kände att det var dags att testa nåt LCHFtillbehör, så jag bakade oopsies i minimuffinsplåten. 24 st små fluffiga muffar, nästan som petit choux. Blir fint att snitta o lägga lite crème fraîche och dill o lök o citron o löjrom i.
Antar att alla intresserade redan vet hur man bakar oopsies, finns ju på varenda receptsamlingssida, jag är ofta lite efter med sånt. Har t.ex inte testat sukrin ännu, stevia köpte jag för nån månad sedan: en lite flaska, den kommer räcka tills jag dör, så himla otäck bismak!

Av Fakiren - 24 augusti 2013 07:21

Ingen viktnedgång imorse på vågen, men gårdagen blev lite väl jiddrig när jag huserade i köket och smällde i mig en å annan mandel.
Till middag blev det entrecote och stekta kantareller och pestosmör till, avslutade med en cl konjak, aja baja. 913 kcal, 3% kolh, 23% protein och 71% fett.

Ovido - Quiz & Flashcards