Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av Fakiren - 22 augusti 2013 14:24

Tre minisar stekta i kokosolja, det kan ju vara oljan som satt fart på förbränningen ändå och diuretikans effekt kan ju inte bara fortsätta och fortsätta? Hoppas på kokosoljan som gärna får fortsätta burning the midnight oil. Får alltid en lite konstig känsla i mellangärdet efter jag ätit kokosolja, kan det vara det där med att den hamnar i levern bums eller har jag fattat fel?

Av Fakiren - 22 augusti 2013 07:59

Var ju hos läkaren i måndags som skrev ut blodtryckssänkande som dessutom är urindrivande, där är ju mina hekton;jag har ju kissat ut dem, inte bränt dem, trist men troligen sant. När jag startade fakiren hade jag 175/111, sedan sjönk det till 155/99 med hjälp av fakirkosten och Q10-tillskottet (ska mest påverka det diastoliska trycket), nu har medicinen gett ytterligare skjuts nedåt. Mitt mål är förstås att lyckas sänka det med kost o livsstil så jag blir pillerfri.

Av Fakiren - 22 augusti 2013 06:33

Vad är det här? Två dagar i rad för sex hekto ena dagen och sen sju hekto andra dagen? Enda skillnaden är väl att jag tvingat mig att äta kokosolja (stekt i och gjort majonnäs på). Bara njuta. Ikväll ska vi bli bjudna på middag i samband med ett evenemang, tror man kan komma undan ganska bra med att äta innan eller efteroch bara peta runt på tallriken om det skulle visa sig vara pasta eller nåt annat omöjligt. Igår blev äggorgien: 1463 kcal, 0,5% kolh, 14% protein och 85% fett.

Ovido - Quiz & Flashcards