Alla inlägg den 28 augusti 2013

Av Fakiren - 28 augusti 2013 20:27

Efter tre skivor ribbestek, så gott, varför äter vi inte det oftare?!

Av Fakiren - 28 augusti 2013 12:46

Jag har drällt runt på en massa bloggar idag, många är fantastiska och absolut värda alla sina besökare, men det finns andra. Som speglar en fullständigt egocentrisk världsbild, en massa företrädesvis unga kvinnor som skriver om sin trista tillvaro där inget saknas men ändå allt, precis allt är fel och de liider. Jag tror faktiskt att det inte är bra att lägga upp dagboken på nätet och hoppas på sympati och stöd från främlingar, tror man kan fastna i ett "det är väldigt synd om mig"- perspektiv. Visst, man behöver ju inte läsa och följa en blogg som inte intresserar en, jag själv förväntar mig t.ex inte några läsarhorder, tänker att kanske nån annan som kör strikt LCHF så kallad fakir kanske är intresserad. Men jag tänker inte på läsarna utan på den som skriver och vad som händer när man grottar ner sig i sitt eget nedskrivna elände inför publik. Men jag kanske resonerar helt fel, kanhända är att skriva av sig på nätet en bra terapi som får en att rycka upp sig när man ser allt småttigt som man liider av.

Av Fakiren - 28 augusti 2013 10:57

Sitter o njuter av mina fina urgoda miniägg, kunde inte hålla mig till lunch idag, so go with the flow. Underbar augustidag, hög klar himmel, lätt fläkt och full sol. Ska minnas dessa dagar i vinter!

Av Fakiren - 28 augusti 2013 06:11

Oförändrat sa vågen idag. Okej då sa jag, men till slutet av veckan får du sluta tjura. Igår blev det tre miniägg med hemgjord majonnäs till lunch och clubsteak med hemgjord bearnaise och stekt karljohanssvamp till middag. Svampen var ljuvligt god, tror jag gillar den bättre än kantareller t.o.m 1337 kcal, 1% kolh, 16% protein och 82% fett.

Ovido - Quiz & Flashcards