Alla inlägg den 21 september 2013

Av Fakiren - 21 september 2013 23:28

Trött, men nöjd, varit rätt flitig idag. Nackdelen med att bara vara två i hushållet och det är extrapris på färsk hel oxfilé och samtidigt ogilla fryst mat är att det blir lite enahanda en period innan den gått åt, gjorde carpacchio till förrätt idag, sedan stekt file med kantareller och resten av märgsåsen. Imorgon får det bli klassisk Stroganoff, får göra ett avsteg från mejerifritt.

Av Fakiren - 21 september 2013 14:37

Med färsksaltade vita gurkor, öschöttsk specialité, sitter som en smäck till kycklingleverpastejen.

Av Fakiren - 21 september 2013 13:18

Har tillbringat halv lördagen på byggvaruhuset, bra motion efter att vågen visat plus ett hekto.

Av Fakiren - 21 september 2013 09:08

God morgon. Ingen vägning ännu, maken är störande nära vågen och som sagt mina siffror är mina. Tänkte påminna om en sak för den som lagar mycket långkok och LCHF-mat: tänk på att sköta om avloppet. Nu menar jag inte kroppens egna utan kökets. Imorse var det stopp här, efter gårdagens bravader med märgbenskok antar jag. Fick hämta sugkoppen, soda och koka upp två kannor hett vatten så funkade det fint igen. Jag brukar men har senaste tiden glömt bort att regelbundet koka upp en kanna vatten och slå i för att rensa bort ev. fettavlagringar. Till saken hör att jag brygger kaffe i en pressobryggare så den stackars vasken får även ta hand om sumpen. Ska försöka komma på nåt sätt att "sumpa" i trädgården, men man behöver ju vatten till. Igår blev det alltså ägglunch och sedan middag med hemgjord kycklingleverpastej på LCHF-knäcke med saltgurka till förrätt och oxfilé med märgsås till varmrätt, tyvärr champagne till, min karaktär är svag för denna dryck! Intagen blev 1638 kcal, 1% kolhydrater 6g, 15% protein 63g och 68% fett 123g (antar att det som fattas i Näringsguidens app är alkohol).

Ovido - Quiz & Flashcards