Alla inlägg den 4 september 2013

Av Fakiren - 4 september 2013 20:53

Kokosfett check. Ägg&majolunch check. Middag på grillade kycklinglår med majo check. Helt feckin fakiriskt eller hur! Och blodtryck check: 133/93 strax efter en sejour i trädgården med grus och skyffel: plintarna är på plats för nästa års altanbygge. Ska äta bort övertrycket ihop med övervikten, så härligt att skippa medicinen, det hade inte blivit många skovlar lyfta med den. Imorgon är det dags att sno ihop veckans andra majobatch. Tänk vad LCHF är en bra kockskola: har blivit en hejare på både bearnaise och majonnäs och väger allt jag tillagar.

Av Fakiren - 4 september 2013 09:25

Hittade den här på fb, kort o kärnfullt uttryckt.

Av Fakiren - 4 september 2013 07:30

Nu börjar det brinna i knutarna, det är snart bara tre veckor kvar och det ska bort drygt fem kilo till om jag ska nå målets lägsta ambition. Börjar tro att vågen gått sönder, ingen förändring idag heller. Undrar om det påverkar at jag slutat med blodtrycksmedicinen. Tänkte på att manschetten till mätaren numera sitter lite för löst i utgångsläget, ska nog mäta överarmsomfånget igen för det gjorde jag faktiskt när jag började min sjuttiodagarsfakir. Det gäller att leta upp positiva resultat nu när vågen inte är med mig. Läste igår om en Anna på Kostdoktorn som på två månader lyckats gå ner ungefär tjugo kilo, det väckte mycket misstro, men hon började på en vikt på över 130 kilo så jag tror inte alls det är omöjligt, jag blir glad för denna unga tjejs skull, om hon fortsätter kommer hon snart vara under hundra, fantastiskt! Beundrar ala som orkar ta tag i så mycket mer barlast än jag har, med tanke på de uppgivenhetstankar jag haft. Igår blev det ägg&majolunch och pyttmiddag (uppstekta köttrester med liite lök): 1116 kcal, 1% kolh, 23% protein och 76% fett.

Ovido - Quiz & Flashcards