Alla inlägg den 2 september 2013

Av Fakiren - 2 september 2013 20:20

Förlåt att jag varit så himla gnällig, nu känns det bättre, efter god middag på ribbestek i trevligt sällskap av hjärtans kär och beslut taget att skippa blodtrycksmedicinen. Jag ska fixa det med LCHF (och motion därtill antar jag). Nu kör vi! Livet är kort och döden är jäävligt lång!

Av Fakiren - 2 september 2013 17:01

Hittade ribbestek i köttdisken istället, så nu står den i ugnen med svålen i vattnet först en timma sedan är det dags att vända på steken och få till den frasiga svålen. Har fortfarande inte hittat nåt näringsvärde på ribbestek, men det borde vara som tjocka revben plus svålen då och lite mer fett, vad det nu kan bli. Hektisk dag psykiskt, vill hitta energin igen men är slak, skulle kunna gå och lägga mig och sova för natten redan känns det som. Har halverat min blodtrycksmedicindos för att återvinna ork, men det lyckas inte, funderar på att skippa den helt som jag gjort nästan hela sommaren.

Av Fakiren - 2 september 2013 06:41

Sex veckor har gått, känns som om jag inte förvaltat dem bra, tycker det två senaste veckorna känns bortslösade. Är inte alls taggad längre, har ingen lust att väga mig och har inte loggat allt jag åt igår. På fredag är det restaurangbesök, men polsk, så man kan välja fläsklägg och surkål. Fram till dess blir dessa fyra dagar så strikta det kan bli: ägg o majolunch och fläskfärsbiff till middag. Sen kanske det blir roligt att gå på vågen igen. Vet inte vad som hände igår kväll, det blev ett anfall av överätning men inom liberal LCHF:s ramar, men ändå det är ju fakir jag kör. Deppar, dessutom regnar det.

Ovido - Quiz & Flashcards