Alla inlägg den 20 september 2013

Av Fakiren - 20 september 2013 18:53

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17513270.ab

Av Fakiren - 20 september 2013 16:40

Solen skiner medan jag äter mina något sena lunchägg, låssmeden har fixat låset, jag har nästan gått ner nästan elva kilo och precis fått håret klippt i en fin frisyr hos en trevlig frisör och i ugnen gräddas LCHF-knäcke till kycklingleverpastejen jag snodde ihop imorse. Att vågen dummade sig imorse har jag bestämt mig för att strunta i.

Av Fakiren - 20 september 2013 07:38

Igår påstod svärmors make att kolsyra binder fett till kroppen. Aldrig nånsin har jag hört detta förut. Så jag blev ju tvungen att fundera och googla, för här hemma byter vi AGA-tub i kolsyreapparaten ungefär varannan vecka, gissar att vi snittar på ca 2 liter kolsyrat vatten per person och dag. Ingen citron och smaksättare tillsätts. Jag tar i lite salt ibland. För några år sedan påstods det att hemmakolsyrat vatten frätte på tänderna, men det var för att man trodde att alla tillsatte citron som förstås sänker pH-värdet så vattnet blir surt och tvärpolitisk emaljen. Gör man inte det så är vattnet t.o.m neutraliserande och återställer pH i munnen efter en måltid (sköljningseffekten antar jag). När kolsyran väl hamnat i kroppen så regleras syran via lungorna, vi andas ut den. Case closed. Drick och njut av kolsyrat vatten, det har ingen som helst negativ hälsopåverkan.

Av Fakiren - 20 september 2013 06:45

Upp sex hekto sen igår. Ja vad kan man vänta sig efter kåldolmar med socker i och asiatisk fruktsallad. När jag skrev in intagen i Näringsguiden igår kväll så insåg jag hur illa det var. Nu höftade jag ju värdena, men tänkte det är lika bra att ta i. Lunch var ägg o majo och middag var alltså svärmorskåldolmar med blomkål och en slags fruktsallad. 1065 kcal, 11% kolhydrater 30g, 18% protein 49g och 69% fett 81g.

Ovido - Quiz & Flashcards