Alla inlägg den 6 september 2013

Av Fakiren - 6 september 2013 21:16

Har ätit råbiff o fläsklägg till middag på polska restaurang, nu blir det ost till matchen, ett mål hittills till Irland, ser illa ut. Svullar alltså, fast liksom utan att halka ner i kolhydratdiket.

Av Fakiren - 6 september 2013 14:16

Man ska väl inte äta danska pölser för de innehåller så mycket tillsatser men nu blev det två såna till lunch: 2,5g kolh per 100g, 2st väger 125g = 3,1g kolh.

Av Fakiren - 6 september 2013 07:22

Eftersom det var tipset jag fick på Kostdoktorns forum att snarare öka intaget än minska blev gårdagens lunch o middag följande: ägg med dubbelt så mycket majonnäs som vanligt till lunch, till middag en stor skiva ryggbiff med fyra puckar hemgjort kryddsmör, två bitar kryddost 28% och två skivor Bierwurst. 1666 kcal, varav 0,7% kolh 3g, 19% protein 79 g och 80% fett 149g. Blev väl för mycket protein där, skulle skippat osten.

Av Fakiren - 6 september 2013 06:58

Imorse testade jag att kliva på vågen med vänster respektive höger fot först och testade att stå så långt bak som möjligt och så långt fram som möjligt, har ju inga stora fötter så det blir ganska stor fri yta bakom eller framför, vikten varierar då med närapå 0,8 kilo, "bäst" resultat nås om man står så långt bak som möjligt: då har jag tappat 0,4 istället men nu valde jag att ställa mig och stå som jag brukat hittills, med höger fot först och på mitten. Lite sugen är jag på att köpa en sån där Whitings som skickar kurvor till ens smartphone, nån som har skaffat en sån? Ser att den kostar sina modiga 1500kr så då undrar man ju om ni är nöjda?

Ovido - Quiz & Flashcards