Alla inlägg den 1 september 2013

Av Fakiren - 1 september 2013 18:26

Rätt rubrik, fast jag egentligen inte gjort nån dikeskörning ännu. Bara slirat lite i gruset. Har tagit ut mig fysiskt idag och sitter nu mer trött rygg och domnande händer. Och ett stort sug, är så himla brödsugen! Jag har ju berättat om den svävande prinsesstårtan som förföljer mig av och till, men idag är jag fan nära, tårtaset har fått sällskap bl. a. av Napoleonbakelser och nygräddad baguette med smör på. Varför känns det så här? Är det lunchen i kombination med den fysiska slutkördheten? Åt kronärtskocka med citronsmör till lunch, blir ju inte många kolhydrater egentligen eftersom jag gissar att mängden ätlig del hamnar mellan 60-80g kronärtskocksbotten o bladfästen och men därmed mängden kolhydrater mer än 6 gram. Har fakiren skapat en överkänslighet? Tål jag inget liite för mycket utan att känna sug?
Har nu ätit fläsksvålar för att täppa till truten på mig och suget.

Av Fakiren - 1 september 2013 07:43

Nya tag, ny månad. Vågen tjurar, inte konstigt med tanke på gårdagens biffsvullande. Ursäkta att inlägget kom dubbelt, lyckas inte ta bort det ena heller. Så mycket som jag åt igår ska man inte göra under en fakir och man ska inte dricka två glas champagne. Frukost var ägg och torrsaltat bacon, sen blev det MBC på eftermiddagen före middagen med côte de boeuf och bearnaise och kalvdansen. Många kalorier och proteiner(87g) blev det. 1820 kcal, kolhydrater 1%, protein 19% och fett 70%. Skärpning!

Av Fakiren - 1 september 2013 06:55

Jädrar vilken middag! Entrecote med benet kvar, så gott. Gräsbetande djur från Skönero. Noggrant o varsamt stekt med termometer och med hemgjord bearnaise till. Tyvärr så gled två glas champagne ner till, eller tyvärr, ni fattar. Sedan en liten bit kalvdans till efterrätt, vaniljpulver o kanel på. Côte de Boeuf har jag läst är Jamie Olivers favoritstyckdel, min är ju svansen...känns lite anspråkslöst.

Ovido - Quiz & Flashcards