Alla inlägg den 17 september 2013

Av Fakiren - 17 september 2013 12:40

Så himla fiffigt! Sånt jag lärt mig av alla smarta typer som bloggar om LCHF-vardagen. Stekte alltså några remsor stekfläsk i ugnen, på 175 grader med varmluften på, ca 15-20 min, trodde ugnen skulle osa och se helt nedstänkt ut, men icke, perfekt! Skippade t.o.m äggen, blev liksom lat och tänkte jag skulle slippa stekpannan helt.

Av Fakiren - 17 september 2013 07:57

Jag ser ju att det blivit ganska många som läser mina fakirtankar. Jag tänkte höra med er vad ni har/haft för strategier att dölja och komma undan faktumet att man väger för mycket, berätta!

Jag undviker väga mig.
Jag sprättar bort storleksmärkningen på mina kläder.
Jag ställer mig bakom fotografen så slipper jag vara med på bild.
I en lokal med spegel sätter jag mig alltid med ryggen mot.
Säkerhetsbältet på flygplanet drar jag ut fullt innan jag sätter mig.
Jag väljer den stadigaste stolen i vännernas bohemiska trädgård.
Jag kan inte äta något på språng även om jag är hungrig om andra ser på.
Jag tänker på vad jag har i kundkorgen i affären, blandar gärna in några allmänt ansedda nyttigheter.

Nu har jag besegrat punkt ett i listan ovan och sista punkten (kollar istället andras korgar och fascineras av såna som köper söt yogurt, läsk, bröd och margarin).

Det vore väldigt kul att höra om andras strategier, fyll på listan med en kommentar.

Av Fakiren - 17 september 2013 06:44

Ja farten på viktnedgången har ju inte varit hög, ungefär 175 gram fett om dagen. Men det får väl ta den tid det tar, jag är ju fortfarande på väg åt rätt håll och det funkar ju, jag tappar ju inte motivationen. Igår när jag skulle somna kom jag ihåg att jag ju inte kommer ihåg kokosfettet, det blir så när jag bara ska trycka i mig en sked utan att det ingår i maten, synd att inte Bulletkaffet smakar så jag kan dricka det.

Av Fakiren - 17 september 2013 06:38

Tjoho, minus 10 kg! Älskar min nya våg, fast jag tycker den är lite krånglig. Igår ägglunch och fläskfärsbiff med coleslaw till middag. Intaget blev 1276 kcal, varav 1% kolhydrater 4g, 18% protein 57g och 81% fett 115g.

Ovido - Quiz & Flashcards