Alla inlägg den 5 september 2013

Av Fakiren - 5 september 2013 20:36

Har ätit biff till middag, inte särskilt fett, men gjorde café de parissmör till, himla många kryddor skulle i, om nån har ett favoritrecept på detta tar jag gärna del av det, finns hur många som helst på nätet. Valde det här idag och fast jag var försiktig och noga och vägde så blev basilikasmaken genomträngande:
http://www.franskamatkompaniet.com/blogs/franska-recept/6211744-cafe-de-paris-sas-eller-smor
Valde alltså den enkla varianten, " bara" sjutton ingredienser.
Tja, det är ju en bit ifrån att röra ner lite grillkrydda i smör å så klart bara....
Tur man har en välfylld kryddlåda, ska komma ihåg att köpa mejram som tog slut i och med smöret.
Ska ta ett bad nu, nu börjar tyvärr det japanska badsaltet vara på upphällningen, ska googla o se om man kan hitta några nya sorter.

Av Fakiren - 5 september 2013 12:29

Skrev imorse och bad om viktminskningstips när fakiren gått i stå eller vad man ska kalla det och tänk; de svar jag fått pekar åt ett annat ål än jag själv resonerat, de tycker jag ska äta mer! Styrketräning för att få igång metabolismen fixar jag med att skyffla grus, det är tungt.
Äter nu min vanliga ägglunch med har pytsat i mig ungefär dubbelt så mycket majo som vanligt.

Av Fakiren - 5 september 2013 07:59

Det som är det bästa med LCHF är att kroppen trivs med det och så även hjärnan, inga uppgivenhetskänslor gällande kosten även om jag är ledsen på att inte min fakir ger resultat. Tror jag tillhör de där metabola, är ju mera gubbfet än kvinnligt fet. Känns som om hjärnan hittar på eget pepp när jag misströstar, Shirley Clamps fjantiga viktväktarjingel "Det är min tur nu" dyker upp i skallen hela tiden och sossarnas devis "Vi tar fighten", dessutom var det längesen den svävande prinsesstårtan dök upp. You go brain!

Av Fakiren - 5 september 2013 07:40

Vågen visade plus 0,5 kilo imorse. Det måste vara så att den hastiga viktnedgången förrförra veckan berodde på blodtrycksmedicinen och uppgången nu på utsättningen av densamma, just nu mitt i kaffedrickandet 151/110, men med 70 i puls, min vilopuls är 60.
Jag måste säga att jag hade trott att denna sjuttio dagars fakir skulle gå bättre, tycker jag skött mig väl och med få avsteg och ingen riktig dikeskörning förutom ena kräftskivan då. Skitsamma, jag fortsätter på inslagen bana, läser för många framgångssagor på nätet för att tappa tron på att det ska funka till slut. Kanske fettet lossnar i sjok som vårens islossning? Igår blev det 1078 kcal, 0,6% kolhydrater, 17% protein och 83% fett.

Det är väl ändå min tur nu!

Ovido - Quiz & Flashcards