Alla inlägg under september 2013

Av Fakiren - 12 september 2013 20:57

Eller är det att häda? Så gammal att man måste bli omhändertagen av svensk äldrevård alltså. Fast TVprogrammet jag tittar på handlar om ett äldreboende som är under förbättring så blir jag rädd. Ska man behöva dricka saft och äta sömnpiller och lägga sig efter middagen kl 17? Jag borde starta ett privat LCHF-äldreboende.

Av Fakiren - 12 september 2013 17:44

Fast liite fusk var det allt för det blev en stor kaffe med mjölk(!) i på café, jag som kör mejerifritt fast med smör. Nu har jag ätit tidig middag, tre stora kokta ägg med stor klutt majonnäs. Ska se om det håller kvällen ut och till imorgon kväll...

Av Fakiren - 12 september 2013 07:57

Eller snarare livsstil. Just nu inser jag att jag liksom lever LCHF, läser allt på Kostdoktorns forum, kollar recept, letar näringsdeklarationer, läser alla möjliga LCHF:ares bloggar för pepp och inspiration och bloggar själv här. Det blir kanske lite mycket, men det känns ok att det blir så, känns som om jag är på väg in i ett nytt tänkesätt. Jag fixade att inte äta en endaste bit av det nybakade brödet till gyrosen, jag tog inte den minstaste lilla chokladbiten igår, jag tog ingen alls, jag kan ha grejer hemma som kex och choklad utan att få ett skåpsryck och nalla nåt. Så här har det inte känts tidigare vid LCHF, är glad att jag bestämde mig för en längre sträng fakirperiod, tror jag kan fortsätta länge, hoppas bara kroppen fattar vinken och börjar säga farväl till lite mer fett. Tror jag behöver komma igång med mina morgonpromenader igen, känns som om kroppen liksom puttrar lite på lågvarv.

Av Fakiren - 12 september 2013 07:46

Fick hoppa i brallorna direkt från sängen och missade vågen i bara farten. Tre morgonpigga män med en bil fylld av het svart massa hänger utanför fönstret. Lyckades skippa lunchen igår, hoppas fixa det idag också. Igår blev middagen västkustsallad till förrätt och kalops till huvudrätt. Västkustsalladen gjorde jag av räkor, champinjoner, sparris och frysta gröna ärtor (7,1g per 100g), dill, citron och pepparrot. Sedan skulle jag sno ihop majonnäsen och röra i, men se det ville inte oljan och äggulan, det skar sig, tur jag hade en burk Hellmans hemma. Man kan alltså inte alltid lita på sin förmåga och jag tyckte jag gjorde precis som vanligt. Kalopsen gjordes på fint fettsprängd högrev, lite lök och persiljerot (7,1g per 100g, trodde faktiskt det var lägre) och Mannerströms kryddning; kryddpeppar, nejlikor, lagerblad och anjovisspad.

Av Fakiren - 11 september 2013 22:36

Hittade den här hängandes bland godispåsarna med 78g kolhydrater per 100g. Billig gummilunch alltså. Segt godis i form av pommes frites och hamburgare och pizza. Närapå makabert eller?

Av Fakiren - 11 september 2013 22:29

Så helt fel var ju inte glufsandet av gyrossallad modell xl, kan kanske få till 23:1 om jag får överdosera protein några kvällar för att vänja mig och behålla mättnadskänslan länge.

Av Fakiren - 11 september 2013 07:17

Jag längtar efter att jeansen ska sitta så löst att jag faktiskt måste köpa nya och inte bara göra ett nytt hål i bältet.

Av Fakiren - 11 september 2013 07:09

Funderar på växter till trädgården, nyanläggning pågår, man tänker ju LCHF alltså borde man ju inte plantera fruktträd, men det känns konstigt att vara utan, satsar på en lång hallonhäck och sparris och rabarber, sen får det bli att odla zucchini och spenat nästa år. Skippar plommonträd, men det blir ett vardera av päron, äpplen och körsbär, har valt svagväxande och ska hålla dem i stå på pall- höjd.

Ovido - Quiz & Flashcards