Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Längtar konstigt nog.

Av Fakiren - 16 oktober 2013 07:59

Nästa lördag, alltså inte denna vecka utan veckan därpå ska jag träffa en privatpraktiserande handkirurg, det ska bli så bra. För nu funkar det snart inte längre, mitt carpaltunnelsyndrom eller snarare mina carpaltunnelsyndrom spökar mer än vanligt, ja jag har det i bägge händerna. Allt statiskt arbete får det att börja surra i fingrarna, kan inte ens cykla utan besvär. Jag har ju duckat för detta sedan 2006 när det dök upp första gången och jag köpte skenor att ha på om natten. Trodde det skulle hjälpa om jag gick ner i vikt, om jag tränade, om jag uteslöt kolhydrater för att hämma ev inflammation, har käkat alla möjliga tillskott, men det är bara operation som hjälper. Jag som hatar att ha nån som helst kontakt med sjukvården och undviker vitrockar så mycket det går. Men nu ser jag faktiskt fram mot att få detta fixat. Hade tur och fick tala med den ansvariga sköterskan på rehabiliteringen och hon slätade ut de flesta orosvecken. Jag har alltid levt efter devisen "oskuret är bäst". Nu blir det väl inte operation direkt nästa vecka och det blir visst en hand i taget men ändå: det ärpå gång!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fakiren - 23 januari 2014 21:37

Maken var inget hungrig, trots att jag förberett hans favorit: Sibyllakorv i långa konservburken. Då äter jag alltså lite vad jag vill medan han ägnar sig åt det han gillar allra bäst: Candy Crush. Det blev en kopp Lapsang Suchong, rökt te alltså och...

Av Fakiren - 28 oktober 2013 07:43

Den här bloggen skapades i första hand för att vara ett stöd och minne till min sjuttio dagar långa fakirperiod, nu är jag sedan flera veckor på andra sidan detta och fortsätter bekämpa fett med fett, det går långsamt men åt rätt håll under kontrolle...

Av Fakiren - 22 oktober 2013 07:57

Minus fyra hekto. Funderar på att sluta blogga, ska ta en paus nu och känna efter, inser att det jag skriver är väldigt internt och ointressant för andra att läsa. ...

Av Fakiren - 21 oktober 2013 11:15

Jag tål inte alltid krabba, det kan bli lite för höga histaminhalter som ger mig klåda. Men nu har vi fyra stora fina nykokta krabbetaskor, då bara måste man ju chansa! Dessutom har jag tagit en Daosin-kapsel före. Så alldeles strax blir det omelett ...

Av Fakiren - 21 oktober 2013 08:16


Ovido - Quiz & Flashcards