Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Fakiren - 19 oktober 2013 13:06

Idag lever vi farligt hemma, våra gäster är på väg med hummer från Göteborg, kokgrytan står klar med nio liter vatten och tre dl salt och en skvätt vinäger. Vi har köpt frasiga baguetter till dem som tillbehör, de doftar så gott! Hur ska det gå när korken flyger?

Av Fakiren - 19 oktober 2013 06:58

Vissa väger sig inte alls utan mäter kanske bara hål på livremmen. Jag väger mig varje dag, då får man vara beredd på att siffrorna går upp och ned och att viktkurvan blir väldigt taggig. Jag tycker man ska välja metod efter vad som passar en mentalt, att mäta en gång i veckan kan ju också vara klurigt om man råkar mäta just vid en sån där topp på viktkurvan. Ett tips är att väga sig under samma omständigheter varje gång, typ nykissad på morgonen och på samma våg. Jag hade total vågnoja i många år så jag känner mig väldigt nöjd med min dagliga rutin.

Av Fakiren - 19 oktober 2013 06:48

Ja så tar vi en sväng upp på viktminskningens bergodalbana: upp åtta hekto sen igår. Fast det blev en del alkohol och rätt mycket mat. Ribbestek är lätt att överdosera. Och awamori till, konstigt gott. Åt två kokta ägg med majonnäs till brunch. Kaloriintaget är högt dels pga alkoholen men också för att det blev för mycket protein. 2216 kcal, 1% kolhydrater 7,2g, 16% protein 108g och 72% fett 209g.

Ovido - Quiz & Flashcards