Direktlänk till inlägg 10 oktober 2013

Apparat prio nummer ett

Av Fakiren - 10 oktober 2013 07:40

Jag gillar ju min avancerade personvåg och att den synkar mot min mobil tillsammans med Activity Trackern och jag gillar mina appar Viktkoll och Näringsguide som jag använder för att räkna ut de dagliga intagen. Men; det finns en apparat som är viktigare än någon annan när man börjar med LCHF och det är en hushållsvåg. En ganska noggrann sådan. Min våg är gissningsvis ca 10 år från Philips i rostfritt utförande, den har en mätnoggrannhet på 1g. I början vägde jag varenda ingrediens och blev ofta förvånad, oj väger lite lök så mycket, vad väger en ostskiva?: jo för det mesta 10g och så vidare. Det är väldigt bra att vänja sig att väga, jag tarerar med min tallrik och lägger sedan på måltidens ingående delar och tarerar allteftersom. Så om du vill lyckas med LCHF så höfta inte utan väg, köp en hushållsvåg före du köper en personvåg för ett måttband kan tala om för dig att du är på rätt väg. Här har jag vägt en mörk ischoklad som jag har i kylen när det kommer folk som vill ha nåt till kaffet. Eftersom jag lagt in ischokladreceptet i Näringsguide så vet jag att en sån här bit som väger 9g innehåller 0,8g kolhydrater, 0,5g proteiner och 4,6g fett. I början är LCHF lite av matteövning när man ska summera ett recept för att räkna ut näringsinnehållet i något man lagar eller bakar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fakiren - 23 januari 2014 21:37

Maken var inget hungrig, trots att jag förberett hans favorit: Sibyllakorv i långa konservburken. Då äter jag alltså lite vad jag vill medan han ägnar sig åt det han gillar allra bäst: Candy Crush. Det blev en kopp Lapsang Suchong, rökt te alltså och...

Av Fakiren - 28 oktober 2013 07:43

Den här bloggen skapades i första hand för att vara ett stöd och minne till min sjuttio dagar långa fakirperiod, nu är jag sedan flera veckor på andra sidan detta och fortsätter bekämpa fett med fett, det går långsamt men åt rätt håll under kontrolle...

Av Fakiren - 22 oktober 2013 07:57

Minus fyra hekto. Funderar på att sluta blogga, ska ta en paus nu och känna efter, inser att det jag skriver är väldigt internt och ointressant för andra att läsa. ...

Av Fakiren - 21 oktober 2013 11:15

Jag tål inte alltid krabba, det kan bli lite för höga histaminhalter som ger mig klåda. Men nu har vi fyra stora fina nykokta krabbetaskor, då bara måste man ju chansa! Dessutom har jag tagit en Daosin-kapsel före. Så alldeles strax blir det omelett ...

Av Fakiren - 21 oktober 2013 08:16


Ovido - Quiz & Flashcards